Workshops-blauw St. Jozef | Stichting Samenwijs
samenwijs St. Jozef | Stichting Samenwijs
Samenwijscentrum St. Jozef - Haghorst

Kinderopvang

Midden in het dorp ligt Samenwijscentrum St. Jozef, die met ingang van 5 september 2016 haar poorten heeft geopend voor het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang. Het kinderdagverblijf en de BSO zijn verhuisd vanuit het naast gelegen ontmoetingscentrum Den Deel. Met de komst van de kinderopvang is de St. Jozefschool nu het zesde Samenwijscentrum in de gemeente Hilvarenbeek. Zo kunnen kinderopvang en onderwijs nauw samenwerken om de kinderen zo goed mogelijk te begeleiden en hun talenten te versterken! Op maandag tot en met vrijdag kunnen de kinderen hier terecht van 7.30 tot 18.30 uur. Tijdens schoolvakanties zijn de kinderen van harte welkom bij Samenwijscentrum Willibrordus in Diessen.

In het kleinschalig kinderdagverblijf ontvangen wij de baby’s en peuters in een gemeenschappelijke ruimte. De hoeken zijn zo ingericht dat de kinderen volop uitgedaagd worden, maar ook in een geborgen omgeving tot rust kunnen komen.

Leeftijdsgerichte activiteiten

Buitenvertier
Op de grote buitenspeelplaats kunnen de jongere kinderen heerlijk ravotten, fietsen, zichzelf verstoppen of rustig een taartje bakken in de zandbak. Voor de allerjongsten is er een babyweitje zodat zij in alle rust de wereld om hen heen kunnen verkennen. De oudere kinderen kunnen ook gebruik maken van dezelfde speelplaats.

Rondleiding?

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen bij Samenwijscentrum St. Jozef!

Buitenschoolse- en tussenschoolse opvang

Vóór schooltijd, tussen de middag en na schooltijd zijn de kinderen, die al naar school gaan, van harte welkom. Tijdens de schoolvakanties kunnen de kinderen terecht bij Samenwijscentrum Willibrordus in Diessen.

Leeftijdsgerichte activiteiten
In de ruimtes van het Samenwijscentrum worden leeftijd gerichte activiteiten aangeboden. Even samen een boekje lezen, muziek maken of knutselen behoren tot het dagelijkse aanbod. Jong en oud kunnen elkaar helpen en zo van elkaar leren. Naast dit samenspel worden ook regelmatig spelletjes aangeboden waarbij kinderen van dezelfde leeftijd met elkaar spelen.

Kenmerkend voor Samenwijscentrum St. Jozef is de sfeer van gemoedelijkheid. Dit komt door de kleinschaligheid van de vestiging, maar ook zeker door de manier waarop het team met de kinderen omgaat!

Locatiegegevens en documenten

Adresgegevens

Emmastraat 1
5089 NL Haghorst
T. 013-5057520
E. opvang.stjozef@stichtingsamenwijs.nl
Contactpersoon: Joep van den Hout

LRK nummers:
KDV: 213697543
BSO: 305310409

Maandag tot en met vrijdag van 7.30-18.30 uur.

In overleg zijn aangepaste openingstijden mogelijk!